Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Po wyłączeniu zapłonu wentylator nadal pracuje.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Po wyłączeniu zapłonu wentylator nadal pracuje.

    ale kibel :|

  • #2
    Po wyłączeniu zapłonu wentylator nadal pracuje.

    Witam.
    Ostatnio zauważyłem, że po wyłączeniu zapłonu wentylator jeszcze pracuje przez kilka minut. Nie przypominam sobie, żeby wcześniej tak było.(bynajmniej nie słyszałem). Teraz jak wyłączę silnik, wentylator słychać, jak by pracował na najwyższych obrotach. Silnik nagrzewa się jak przedtem, trzyma temperaturę 90 st. Czytałem, że to możę być włącznik termiczny, lub przekaźnik, lub normalna sprawa. Jak to sprawdzić?

    >>>moja srebrna kombi strzała<<<

    Komentarz


    • #3
      kabanos, to prawidłowa praca wentylatora przy tak wysokiej temperaturze silnika. Musi schłodzić płyn do odpowiedniej temperatury (która aktywuje włączenie się wentylatora) a ponieważ silnik nie pracuje nie ma też obiegu cieczy chłodzącej to schładzanie trwa pewna chwilę (około 1,5 minuty w zależności od temperatury)
      Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

      Komentarz


      • #4
        kabanos, Prawidłowo. Co prawda w CAXA tego jeszcze nie doświadczyłem ale mając Felcię bywało często i to nawet tak że zamykałem samochód a wentylator się wł.



        CB Harry II ASC + Triflex

        Pozdrawiam Mirek!!

        Komentarz


        • #5
          To kto mi wytłumaczy, dlaczego przez 2 lata, do tej pory tak nie było?

          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez kabanos
            To kto mi wytłumaczy, dlaczego przez 2 lata, do tej pory tak nie było?
            Może nie zwracałeś uwagi, ostrzej traktujesz pedał gazu, coś z chłodzeniem (zwłaszcza że to nie lato i +30) czego ci nie życzę :!:



            CB Harry II ASC + Triflex

            Pozdrawiam Mirek!!

            Komentarz


            • #7
              Coś jest nie tak. Wentylatory włączają się nawet na niedogrzanym silniku (sprawdzone przy około 70 stopniach). Działają obydwa, mały i duży.

              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

              Komentarz


              • #8
                kabanos, kolego wg mnie coś masz nie tak z czujnikiem od wiatraka. Jeżeli masz silnik taki jak w opisie czyli 1.9 TDI ASV to nie wiem co musiałbyś robić żeby go zagrzać aż do włączenia wiatraka W najgorętsze lata u siebie przy srednio ostrej jeździe nie włącza się wiatrak (chyba że włączę climę) Sprawdź czujnik odpowiadający za włączanie wiatraka prawdopodobnie jest to ten który jest wkręcony w chłodnicę po prawej stronie jak stoisz przodem do auta pomiędzy wężem górnym a dolnym. Sprawdź to i daj znać.

                Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                Komentarz


                • #9
                  Bez, przesady, to nie tropiki. Przy -1C w zimie to wentylator w dieslu prawie wcale się nie włącza. Więc jeśli kabanos, nie pałował jakoś mocno auta przed zgaszeniem to IMO nie jest normalna sytuacja i wymaga sprawdzenia.

                  Co do innych aut, to zwłaszcza w nowych byłoby możliwe. Nie wiem jak CAXA, ale niektóre nowe turbo benzyny mają turbiny chłodzone olejem i cieczą. Po zgaszeniu często wentylator pozostaje włączony wraz z elektryczną pompką obiegu, aby schłodzić turbo. Często też wraz z funkcją start-stop jest takie chłodzenie dodatkowe. Ale nie w ASV.
                  Ja tu tylko sprzątam...

                  Komentarz


                  • #10
                    Puchacz, Nie wiem skad od razu mowa o jakiś tropikach :roll: Mówiłem tylko że w lato u nas TDI'ka "zagrzać do wiatraków" jest ciężko a co dopiero teraz jak są temperatury około 0 stopni. Coś jest nie tak.
                    kabanos Sprawdź to co wcześniej napisałem

                    Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                    Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                    Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                    Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                    Komentarz


                    • #11
                      Miałem kiedyś podobny problem. Kolego sprawdź tak - bezpieczniki czy któryś nie jest przepalony te w środku samochodu jak i te w komorze silnika - może banalne ale miałem tak że wentylatory wchodziły w stan awaryjny i po wyłączeniu silnika chodziły nadal. W dalszej kolejności czujniki temperatury oraz przekaźnik wentylatorów jak masz możliwość to spróbuj pożyczyć od kogoś i podmień. Jest w O! pod akumulatorem. Będziesz mieć pytania pisz na PW może pomogę. Walczyłem kiedyś z tym chwile.

                      Komentarz


                      • #12
                        roLLo, Puchacz, dlatego piszę, że nie pamiętam, żeby kiedykolwiek, nawet w upalne dni, po wyłączeniu auta wentylator się włączał. Posprawdzam bezpieczniki, czujnik i ten przekaźnik. Podepnę jeszcze pod kompa, ale jak czytałem po innych forach, raczej nic nie pokaże.

                        [ Dodano: Sob 09 Lut, 13 14:10 ]
                        Wentylator nie wyłącza się przez 10 minut. Trochę za długo. Przy krótkich jazdach, które teraz mam, to mi aku zaraz odmówi współpracy. :roll:

                        >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                        Komentarz


                        • #13
                          kabanos, czujnik temperatury od wentylatora zobacz.
                          Załączone pliki
                          Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                          Komentarz


                          • #14
                            kecaj, dzięki. Muszę się wreszcie za to zabrać.

                            >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                            Komentarz


                            • #15
                              kabanos, posiadasz silnik który sam mysli, po prostu jest zapobiegawczy i nie chce się przegrzać :lol:
                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                              Komentarz


                              • #16
                                piramida, jakoś do tej pory nie myślał i nagle się mu qrwa zachciało :P

                                [ Dodano: Pią 01 Mar, 13 14:22 ]
                                Problem rozwiązany.
                                Przyczyną działąjących wentylatorów po wyłączeniu zapłonu okazał się uszkodzony kabelek przy wtyczce przekaźnika pod akumulatorem. Kabelek naprawiany i tak jak wcześniej, nawet po ostrej jeździe, wentylatory ani myślą się włączyć.
                                Dzięki wszystkim za sugestie

                                >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                Komentarz


                                • #17
                                  witam, pozwolę sobie odświeżyć wątek.
                                  dziś po przejechaniu parunastu km miastem z klimą przy dobrym gazowaniu po wjechaniu do garażu oba wentylatory chodziły przez ok. 4-5 minut po wyłączeniu zapłonu. Od razu sczytałem błędy - brak błędów w pojeździe.

                                  Czy szukać w tej sytuacji dziury w całym, czy olać sprawę? przy wyłączonej klimie problem się nie powtórzył.
                                  Czy możliwe że są padnięte czujniki i komputer nic nie pokazuje?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    peter221, trzeba było sprawdzić temp. w grupach wartości mierzonych a nie tylko błędy..
                                    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez alxxx
                                      peter221, trzeba było sprawdzić temp. w grupach wartości mierzonych a nie tylko błędy..

                                      w tym temacie jestem ciemny totalnie. mam skaner MINI VAG505 CAN.
                                      podejrzewam, że są to jakieś parametry, gdzie skaner pytał o wartość 0-255

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        peter221, Zamiast wejść w 02- Odczyt błędów, wejdź 08-bloki pomiarowe.
                                        VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                        Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          a poradzisz, co konkretnie mam skontrolować/porównać jeśli problem znowu wystąpi?

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X